Aprašymas
„Užtvanka“ yra žaidimas, kuriame, besikeičiančioje distopinėje 1930-ųjų realybėje, iškastinių išteklių išeikvojimui, nacionalinės bendrovės įsitraukė į pramonines varžybas ir pardavinėjo iš kalnų upių gaminamą elektrą. Bendrovės direktoriai turi ne tik sukurti efektyvų ekonominį modelį, bet ir padedami geriausių inžinierių, pastatyti taktines užtvankų ir vamzdynų sistemas Alpėse, kad būtų galima kontroliuoti vandens srautus ir nuolat perimti bendrus konkurentų išteklius.
Žaidimas žaidžiamas per penkis raundus, suskirstytus į penkias fazes. Pirmajame etape žaidėjai uždirba pajamas, atsižvelgdami į savo unikalius bruožus ir išsivystymo lygį. Veiksmo etape žaidėjai gali siųsti savo darbuotojus atlikti įvairias užduotis ir taip gauti pinigų, kurti struktūras, generuoti energiją ir pan.
Du išskirtiniai žaidimo bruožai: upės tėkmė ir statybinis ratas. Statydamas konstrukciją, žaidėjas siunčia reikalingą transporto priemonę ir žetoną prie rato, žymėdamas taip, kad transporto priemonė užsiimtų šia konstrukcija ir būtų prieinama tik ją baigus, tai yra, visiškai pasukus ratą .
Žaidėjai savo statinius (pamatus, pylimus, jėgaines ir vamzdynus) deda ant bendro žaidimo lauko, suskirstyto į tris reljefo tipus ir taškuotus upių kanalais. Konstrukcijos leidžia upės tekėjimo fazėje surinkti vandenį, nusileidžiantį nuo kalnų viršūnių, ir nukreipti jį į elektrines energijai gaminti. Vanduo yra įprastas ir tuo pačiu vertingiausias išteklius, ir kiekvienas žaidėjas stengiasi sukurti tokią sistemą, kurioje jis gaus maksimalią naudą iš vandens judėjimo. Tačiau sukurti sistemą be vieno silpnojo taško yra beveik neįmanoma.
Taškų sudarymo etape žaidėjai gauna taškus ir tam tikras premijas už šiame raunde pagamintą energiją, o pasukimo fazės pabaigoje nustatoma nauja posūkio tvarka ir prasideda kitas turas.
Šis žaidimas yra retas pavyzdys, kaip puikiai galima derinti euro strategijos temas ir mechaniką. Infografika įvaldoma labai greitai, žaidimą lengva pradėti žaisti, tačiau norint išnagrinėti visus įmanomus būdus, reikės ne vieno vakaro ir ne vienos partijos.
Žaidimo rūšis:
Ekonominis
Aplinkos
Pramonė / gamyba
Mechanizmai:
Veiksmų rengimas
Sutartys
Žaidimo pabaigos premijos
Pajamos
Tinklo ir maršruto statyba
Solo žaidimas
Posūkio tvarka: Pagal statistiką
Kintamos žaidėjo galios
Kintamas nustatymas
Darbuotojo įdarbinimas
Žaidėjų skaičius: 1-4
Trukmė: 60 – 120 min
Rekomenduojamas amžius: 14+
BGG įvertinimas: 62 [8.2]
Leidėjas: Cranio Creations
Išleidimo metai: 2019
Atsiliepimai
Atsiliepimų dar nėra.