Įdomybės, faktai, Patarimai

KERAMIKA: TRUMPA ISTORIJA (29T. M.PR.M.E IKI DABAR) IR NAUDA VAIKAMS

KERAMIKA: TRUMPA ISTORIJA IR NAUDA VAIKAMS

KERAMIKA: TRUMPA ISTORIJA IR NAUDA VAIKAMS

Keramika mini tūkstančius metų raidos istorijos ir tai yra viena seniausių žmogaus sukurtų meno ir amato formų. Yra keletas svarbių raidos etapų, kuriuos verta paminėti: klasikinės keramikos amžius, viduramžiai ir modernioji keramika.

Ankstyvieji laikotarpiai

  1. Paleolitas ir neolitikas:
    • Paleolitas (apie 29000–25000 m. pr. m. e.): Pirmieji molio gaminiai datuojami šiuo laikotarpiu. Vienas seniausių žinomų keramikos dirbinių yra “Venus of Dolní Věstonice” figūrėlė, rasta Čekijoje.
    • Neolitikas (apie 10000 m. pr. m. e.): Žemdirbystės ir sėslumo pradžia. Žmonės pradėjo naudoti molį indų ir kitų praktiškų daiktų gamybai. Puodininkystė buvo svarbi maisto laikymui ir virimui.

Senovės civilizacijos

  1. Mesopotamija:
    • Šumerų ir babiloniečių civilizacijos sukūrė vienas pirmųjų glazūruotos keramikos pavyzdžių. Jie naudojo keramiką ne tik indams, bet ir statybiniams elementams.
  2. Egiptas:
    • Senovės egiptiečiai tobulino molio apdorojimo technikas ir pradėjo naudoti fajansą – glazūruotą keramiką, kuri buvo naudojama dekoratyviniams ir religiniams tikslams.
  3. Graikija:
    • Graikai sukūrė sudėtingus ir išraiškingus keramikos stilius, tokius kaip juodosios ir raudonosios figūros keramika, kuri buvo naudojama vaizduoti mitologines ir kasdienio gyvenimo scenas.
  4. Kinija:
    • Kinai išrado porcelianą apie VII–X amžius. Jie sukūrė aukščiausios kokybės keramiką, kurią eksportavo į visą pasaulį. Mėlynai balta kinų keramika tapo ypač žinoma ir vertinama.

Viduramžiai ir Renesansas

  1. Islamo pasaulis:
    • Islamo menininkai išrado sudėtingas glazūrų ir dekoracijų technikas. Jie taip pat sukūrė unikalius mozaikų ir plytelių stilius, kurie puošė mečetes ir kitus pastatus.
  2. Europa:
    • Viduramžių Europoje keramikos gamyba buvo gana paprasta, tačiau Renesanso laikotarpiu Italijoje atsirado majolika – spalvinga, glazūruota keramika.

Modernus laikotarpis

  1. XVIII ir XIX amžiai:
    • Pramoninė revoliucija atnešė masinės keramikos gamybos technologijas. Anglijoje Josiah Wedgwood įkūrė vieną pirmųjų modernių keramikos gamyklų, kur gamino aukštos kokybės indus ir dekoratyvinius daiktus.
  2. XX amžius ir šiuolaikinė keramika:
    • Šiuolaikiniai menininkai ir dizaineriai eksperimentuoja su įvairiomis technikomis ir stiliumi. Keramika tapo svarbia moderniojo meno dalimi, ir ji naudojama tiek praktiniams, tiek dekoratyviniams tikslams.

Lietuva

Lietuvoje keramika taip pat turi ilgą istoriją, prasidedančią nuo neolito laikų. Seniausi Lietuvos keramikos radiniai datuojami maždaug 5000 m. pr. Kr. Lietuvių tautodailėje keramika užima svarbią vietą, ypač tradicinių puodų, lėkščių, vazų ir kitų buities reikmenų gamyba.

Lietuvių liaudies keramikoje ypatingas dėmesys buvo skiriamas ornamentikai ir simbolikai, kuri dažnai atspindėdavo gamtos motyvus, mitologinius simbolius ir kasdienio gyvenimo elementus.

Apskritai, keramika yra neatsiejama nuo žmogaus kultūros raidos ir išlieka svarbia meno ir amatų forma iki šiol.

Keramika: užsiėmimai vaikams gali būti itin naudingi dėl įvairių priežasčių:

  1. Kūrybiškumo ir vaizduotės skatinimas:
    • Darbas su moliu suteikia vaikams galimybę išreikšti savo kūrybiškumą. Jie gali kurti įvairias formas, figūras ir objektus, kas padeda išplėsti jų vaizduotę.
  2. Smulkiųjų motorikos įgūdžių lavinimas:
    • Formuojant molį, reikia naudoti smulkiuosius raumenis rankose ir pirštuose, o tai padeda lavinti motoriką, koordinaciją ir rankų miklumą.
  3. Jausmų ir emocijų išreiškimas:
    • Keramika gali būti terapinė veikla, leidžianti vaikams išreikšti savo jausmus ir emocijas per kūrybą. Tai gali būti ypač naudinga vaikams, kurie gali jaustis sunkiai išsakantys savo jausmus žodžiais.
  4. Kantrybės ir susikaupimo ugdymas:
    • Keramikos gamyba reikalauja laiko ir dėmesio. Vaikai turi išmokti būti kantrūs, laukti, kol molis bus tinkamai paruoštas arba išdžius, kas ugdo jų gebėjimą susikoncentruoti ir kantrybę.
  5. Problemų sprendimo įgūdžių lavinimas:
    • Susidūrus su iššūkiais keramikos procese, pvz., molio įtrūkimu arba formos deformacija, vaikai mokosi spręsti problemas ir ieškoti kūrybiškų sprendimų.
  6. Pasitikėjimo savimi didinimas:
    • Savo kūrybinių darbų užbaigimas ir pamatymas galutinio rezultato suteikia vaikams pasididžiavimo jausmą ir stiprina pasitikėjimą savimi.
  7. Sensorinis patyrimas:
    • Darbas su moliu yra sensorinė patirtis, kuri gali būti labai maloni vaikams. Tai apima lytėjimo, spaudimo, minkymo ir kitų pojūčių naudojimą, kas padeda lavinti sensorinį suvokimą.
  8. Socialiniai įgūdžiai:
    • Keramikos pamokos dažnai vyksta grupėse, o tai leidžia vaikams bendradarbiauti, dalintis idėjomis ir mokytis dirbti komandoje.

Keramika gali suteikti vaikams įvairiapusę naudą, padedant jiems augti ir tobulėti tiek fiziškai, tiek emociškai bei socialiai. Keramika vaikams – tai terapijos priemonė, kuri sugeria neigiamas emocijas, o pats lipdymo procesas: minkyti, lipdyti, kartais gadinti ir vėl iš naujo kurti suteikia daug džiaugsmingų akimirkų. Būtent ši kūrybos sritis išlaisvina vaikų fantaziją, padeda nusiraminti ir atsipalaiduoti.

Mūsų Keramiko rinkinys vaikams: https://smartworld.lt/produktas/profesionali-keramikos-studija/

Panašūs straipsniai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *